Sitter på tåget

Då sittter man på tåget igen då känsn det som. Känns som att jag har tillbringat för mycket tid på tåg på sista tiden.  Men för ovanlighetensskull så var jag på tåget 14 min innan det skulle gå. I vanliga fall så brukar jag springa till tåget komma 2 min innan det ska gå. Så idag är en bra dag. Köpte även Loka som jag adrig brukar dricka, men tänkte att man måste bryta trenden och dricka något annat. Men marabou chokladkaka kommer nog aldrig bytas ut. Är för gott för det. Fullsmockat tåg och inga intressanta människor =(

Hmm, vad har hänt på senaste tiden då, har hänt en hel del men just nu kommer jag inte på något.

Måste ju berätta att det är första gången en kompis har blivit utslängd för att hon dansat för utmanande. Har jag aldrig varit med om, men någon gång ska ju vara den första. Så gott folk tänk på hur ni dansar =)

Sedan igår fick syrran göra en operation i örat på mig. Jag råkade pilla i en ska i örat som fastnade och jag fick inte ut det. Typiskt tänkte jag, ett skratt kom från Anna. Men det var väl bara att ta fram pincetten och operationen började. Steg ett - Anna tog tag i mitt öra och utbröt, jag ser ju inget, - nä undra på att du inte ser nått, sitter ju långt inne i örat, sa jag =). Steg två - Hon tog iaf pincetten och började i mitt öra då vi började asgarva, operationen avbruten. Men på tredje försöket så fick hon ut allt å jag kunde höra igen =) wiii... Lyckligt slut ...

Förstå gången jag köper Loka till mig själv. Den enda smaken jag gillar.

Pannkakor och Pirate Bay-rättegången

Då var det torsdag och pannkakor i vanlig ordning. Det var jag, Tomas, Lunde och chap som begav oss till Vendetta. Idag körde jag på pannkakor för hela slanten och skippade ärtsoppan. Sjukt gott var det. :)

Pirate Bay-rättegången är i fullgång som säkert alla har märkt. Jag sitter och lyssnar på denna rättegång dagarna långa då teknikkillarna är intresserade. Första dagen var ju det tråkigaste jag varit med om. Advokaten läste upp så jäklans långa texter.  Han läste till exempel ut www, så han sa World Wide Web X antal gånger. Å det var så tråkigt. Värsta godnatt sagan. Denna dag var nog den roligaste hitills. Fått några goda skratt iaf.  Neij, Svartholm Warg, Sunde Kolmisoppi,  Lundström, som står åtalade  har förhörts idag.

Och brödet jag å syrran bakade igår blev sååååååå gott :)  nyttigt hembakt matbröd, kan ju inte bli bättre ..

Skridskor i kungsträdgården

Då var det dax för en vända i kungsträdgården då. En skridskotur med Julia. Och det var självklart roligt. Inte så mycket folk i början men sen kom det lite galna tyskar som inte var helt stabil på skrillorna.

Efter så gick vi till sturegallerian och tog en fika, varm choklad :) ..

°Skäms på dig°

Jag var påväg till jobbet efter lunchen då jag stötte på följande... Att man sitter hemma och gör sådana flaggor är ju
för gulligt..

Tillbaka till verkligheten och livet

Då var man i liv igen då. Tillbaka till jobb å allt annat :) . Fortfarande lite förkyld men tillräckligt frisk för att jobba.

Slutet av förra veckan så började jag friskna till. Då jag har varit instäng i min lilla med fina lägenhet så behövdes miljöombyte. På några minuter bestämmde jag mig för en lite uttflykt, åka till Borlänge. Kan man bli annat än frisk när man åker hem till nära och kära?
Så Borlänge blev det. Å skönt var väl det. Var så jädrans fint väder så mycket snö å så fin. Shit.. Tänk om det kunde vara fint vinterväder med mycket snö i stockholm någon gång, men det är väl att begära för mycket. Men det var skönt att komma hem en snabbis. Träffade linda :) och vi gjorde både det ena och det andra. En macka från subway blev det iaf, mycket gott. Linda har fått en sån jädrans fin lägenhet, så härlig och stor den var. Hon hade gjort om den en del, målat osv. Blev en del promenader med mamma också, frisk luft gör en gott :) hehe

Sedan kom ju dagen som alltid återkommer till oss den 14 Feb Alla hjärtans dag. Så många som tycker att det är överskattat men ändå så blir det middag och hela fadderullan. Jag e ju en av dem som tycker det är överskattan och alla ahr så mycket förväntningar. Man blir ju så mycket gladare om man får något, blir bjuden på middag, får lommor när man minst annar det, inte på en dag där det är nästan bestämmt att man ska ge sin käraste blommor osv.  Men vissa personer behöver visst ha denna dag d¨å de inte fattar att de även kan visa uppskattning av sin käraste alla andra dagar.

Men vad blev det för mig då. Jo självklart blev det som det brukar god middag. Kött, sötpotatis mm..så gott :) sedan så blev det After Eight och punchrulle ..  Alltså det blev som vanligt som det blir alla andra alla hjärtans dag...

Sjuk

Då har man legat sjuk i en vecka och det är så j*vla tråkigt. Finns inget att göra förutom att kolla på alla repriser på tv och typ trycka på uppdatera  för att se om det hänt något nytt på webben. Tråkigt för mig så har jag inga bra filmer hemma som jag kan plöja igenom så det blir bara nätet, tv och mycket sovande . Men men vem har sagt att det ska vara roligt att vara sjuk?
I helgen mådde jag piss, blev sämre så jag fick besöka doktorn, jag fick antibiotika och blev sjukskriven.
Hur mår jag idag då? jo det är typ lika, men jag tror det börjar gå åt rätt håll iaf, lite bättre måste jag ju vara. Håller på att pumpa i mig vatten nu. Vätska är bra har jag hört förutom när man har det bakom  trumhinnan, det rekommenderar jag inte.

Tråkigt för mig så blev lagtävlingen i super G inställd =(, så jag får hitta något annat att fördriva tiden med... Typ äta mat.

Linda var i sthlm förra veckan, å så skoj det var att träffa henna. Full fart och fullt med impulsiva saker hände. Vi hamnade i en tatueringsstudio,  hon fick en RAK lugg,  åt lite god mat och vilda fester *host* (jag var dock inte med på festandet  för  jag var självklart sjuk). Men att höra på hennes bravader ensam på stan sent en lördagskväll får en att le. Linda i stor Stockholm helt själv, men tur att det fanns korv =)  hon missade även lite tåg =) men vad gör det när man kan stanna i sthlm en dag till??!!?

I feel the love inside

I close my eyes and I realise,
Something deep inside
Makes me feel alive
I seek to find, a better state of mind
I'm gonna live my life

Linda är på besök, Äntligen...

Då har Linda kommit till storstaden och jag e glad för det. Så skoj att träffa henne var ju ett tag sedan nu. Så idag blev det thai som lunch =) såååå gotttt, å så mätt man blev.

Och självklart måste man kolla på VM i super G. Men verkar vara en svår bana, just nu har  6 st kört ur av 13 st.

BWO och fest ....

Då har man kommit in i vardagslivet och denna fredag bjöds det på BWO:s plåtning och Party med Anni =)

BWO kom till jobbet för en plåtning till deras nya album. Var mycket spännande att se.  De ockuperade vårat fikarum för sminkning och klädombyten. Jag kan ju avslöja lite, det blir gråadräckter, ridhjälm och sedan vitaskjortor. Mycket stilfullt :D.
     På kvällen drog jag hem till Anni för lite party. Men det blev inte så lite party blev ganska mycket. Det fanns ju att dricka å vi drack. Drack tequila för första gången sedan förra juldagen då det blev lite väl mycket tequila. 00.47 drog vi ut till Whiteroom och dansade järnet. Om man bortser från vissa saker så var det riktigt roligt =). 05.40 bar det hemmåt.
     Dagen efter ska jag nog inte prata om, jag mådde så jävla pyton, länge sedan jag har mått så här kasst. Låg helt däckad på lördagen.

och som  ni ser har luggen kommit tillbaka....

Hemma från Australien

Då var man tillbaka till kylan och Sverige efter en helt underbar men ganska tröttsam semester =). Australien var grymt skoj, träffade nya människor och de var hur roliga som hellst.
     Sydney är en helt okej stad med helt grymma köpcenter, de var så stora.  Var flera stycken som hade 4-7 våningar. As stora.

Noosa var en annan stad som jag tyckte  mycket om. En liten stad med floder som går igenom staden, lite här och där. Sitta vid vattnet och ha picknick på kvällen var så mysigtt. Var som att folk samlades där på kvällarna för att umgås. Många som åkte båt, fiskade mm.

Byron Bay var också en favorit. Grym stad, avslappnad liten hippie stad. Var otroliga vågor. Promenaden till the light house kommer jag inte glömma, där såg jag bland annat mina efterlängtade delfiner =)
     I surfers paradise lärde vi oss att surfa och det är ju en av ny favorit sport. Så j*vla skoj. Vågorna var rätt tuffa den dagen och det var så strömt. Men det bästa är ju att lära sig saker när det är som tuffast ;) . Det blev lite skrapsår på knäna osv men jag förstår verkligen de som är ute med brädan hela dagarna långa. Vi stod iaf på brädan och det kommer bli fler gånger. Synd att sverige inte har dessa vågor. Jag älskar höga vågor.

På Fraser Island blev det camping på stranden =) vi var ca: 6 grupper med 6-8 personer i varje bil. Det var här starten började för alla sköna människor. Fest blev det :D  Denna ö var oxå en favvo. Ön har sjukt fina stränder och sjöar. Det är som på film när man kommer till dem. Lake Wabby var en av favoriterna, så fin. och om man gick upp för sandkullen så kom man upp till ett ställe där det bara var sand sand sand, var som en sandöken helt enkelt... haha. Dingos fanns på ön och en kväll när jag satt på stranden kollade ner för en sekund och sedan när jag kollade upp så stod en dingo 2 meter från mig. Vi stirrade på varandra och sedan trippade den iväg. Våra camping grannar Israel/Brasilien glömde sin frysbox med kött ute en kväll och på morgonen efter var allt uppätet av dingos .
     Whitesundays Islands var fina paradis öar, jätte fina stränder. Vi bodde på en ö som påminnde om Dirty Dancing.  På denna resa träffade vi även våra kompisar från Fraser som hamnade på samma båt.

Cairns blev staden som vi avslutade vår resa. En trevlig stad men ingen jag åker till igen. Vi drog ut till barriärrevet och det var såååååååååååå häftigt att simma bland fiskarna. Var även stora fiskar som simmade runt en. Hur häftigt som hellst. Vi drog även upp till Cape Tribulations för 2 dagar. Det regnade och regnade. Har aldrig varit med på maken av regn. När man trodde det skulle sluta så regnade det bara mera. Men när vi skulle göra djungle surfing så slutade det som tur var =). Det var som en linbana bland palmerna. Tufft och riktigt skoj. Som högst hängde man ca: 23 meter uppe i luften.

På resan fick man vänja sig med kryp, spindlar å ödlor. En natt så var det en ödla bredvid min säng som satt på väggen. En annan gång stod jag i duschen och kollade upp i taket då satt det två ödlor där.
     Men resan var bra och rolig. En resa man inte glömmer. Jag fick äntligen hålla i en kenguru i min famn, den var så söt.

Nu är man hemma i sverige och tillbaka till vardagen.